четвер, 9 квітня 2020 р.

Ілюзорний простір - Trompe-l'oeil.






“Корона” впаде - користь залишиться! #Білозерка #Бібліотека


Продовжуючи тему “Оптичні ілюзії” довідалася про історичне підґрунтя створення “обманки”. Виявляється є спеціальна техніка TROMPE-L'OEIL, яка використовувалася ще за часів Стародавнього Риму і Греції. Trompe-l'oeil - це реалістичні картини-обманки, за допомогою яких створюються ілюзії повної присутності в просторі того, чого насправді немає. Згадайте малюнок вогнища на полотні, який побачив Буратіно в комірчині тата Карло - це і був тромплей, який обдурив дерев'яну людину, що вирішила сунути свій ніс в казанок. Тож давайте відкриємо двері, за якими знаходиться ілюзорний простір - Trompe-l'oeil.


Тромплей (Тромплей (фр. Trompe-l "il,« обман зору ») - це технічний прийом в мистецтві, метою якогоє створення оптичної ілюзії того, що зображений об'єкт знаходиться в тривимірному просторі, в той час як в дійсності намальований в двомірної площини.) Останнім часом стало модним поняття 3D, проте крім самої назви (не враховуючи сучасних технологій) в принципі нічого не змінилося. Цей прийом використовувався вже в Стародавній Греції і Стародавньому Римі. Типовий приклад античного тромплея - настінне зображення вікна, двері або атріуму для створення помилкового ефекту того, що кімната більше, ніж вона є.


В одній з популярних давньогрецьких історій розповідається про суперечку між відомими художниками. Зевксис створював настільки реальні і переконливі картини, що птахи прилітали і клювали намальований виноград. Зевскіс запитав свого суперника Паррасій (Parrhasius), чи можна йому скинути пошматований в лахміття штору з картини, щоб оцінити її. Але виявив, що ця штора намальована. Так Зевксис вводив в оману птахів, а Паррасій ввів в оману Зевксис.


Справді, не розпещеному обивателю середньовіччя це творчість здавалося ніж те позамежним і містичним, тому служителі культу відразу взяли собі це на озброєння. Багато робіт древніх майстрів і по сьогоднішній день радують око і вражають нашу уяву. З розумінням законів перспективи італійські живописці пізнього кватроченто, як Андреа Мантенья і Мелоццо та Форлі, почали малювати стіни і склепіння, в основному фрески, з використанням законів перспективи для створення ефекту збільшення простору. Цей тип тромплея відомий як di sotto ins, зверху далі в перекладі з італійського.
(Джерелоhttps://yarmarkt.ru/uk/)

ТЕХНІКА TROMPE-L'OEIL - СТВОРЮЄМО ОПТИЧНУ ІЛЮЗІЮ В САДУ.

 Тікає критика, Пер Боррель дель
  Касо, 1874
 
Купол Єзуїтській церкви у Відні
  роботи художника Андреа Поццо (1703)

 


Немає коментарів:

Дописати коментар