Друга світова війна в історичній пом’яті України.
Пропонуємо добірку науково-популярних видань, які висвітлюють та показують роль України та українців в роки Другої світової війни.
Покажчик
буде цікавим історикам, викладачам, студентам і всім кого цікавить
історія.
Друга світова війна в історичній пам’яті України : за матер. Укр. ін-ту нац. пам’яті / [упоряд.: Л.Герасименко, Р.Пилявець]. – Київ; Ніжин, 2010. – 247 с. : іл.
У виданні
представлено матеріали про причини, перебіг і наслідки однієї з найбільших і
найтрагічніших подій в історії Українського народу ХХ століття – Другої
світової війни. В основу праці покладено ідею боротьби українського народу за
власну Державу.
У книзі проаналізовано події, що відбувались на території України, починаючи
від проголошення Карпатської України у березні 1939 р. і завершуючи подіями на
Далекому Сході у вересні 1945 р. (на основі значного масиву матеріалів
розглянуто основні аспекти формування історичної пам’яті українського народу
про Другу світову війну в сучасній Україні).
Левітас Ф. Друга світова війна: український вимір / Ф.Левітас. – Київ : Наш час, 2012. – 272 с.
Книгу присвячено
суперечливим сторінкам минулої війни. Спираючись на новітню українську, англо-
американську та німецьку історіографію, автор прагнув дати відповіді на
найактуальніші питання Другої світової війни та розкрити роль і місце України в
подіях 1939-1945 років.
Основну увагу приділено питанням, які зумовлюють
широкий науковий і пізнавальний інтерес у сучасному українському суспільстві:
справжні причини Другої світової війни, особливості таємної міжнародної
дипломатії, трагедія і подвиг перших років війни, ціна великої перемоги,
історичне значення переваги над нацизмом, українці – герої, проблеми
національного примирення, війна як історичний феномен.
Кіпіані В. Війна двох правд: -Харків: Vivat, 2018.-300 с.
Тема історичної пам’яті актуальна повсякчас,
хай би про які націю, етнос чи державу йшлося. Нерозв’язані гострі питання
спільного минулого України та Польщі сьогодні заважають обом країнам без
спотикань здійснювати поступ на шляху примирення. Під обкладинкою цієї книжки
ви знайдете факти, результати досліджень та міркувань провідних спеціалістів
із проблем українсько-польських відносин. Автори статей, зібраних завдяки
науково-популярному виданню «Історична правда», спробували висвітлити правду
про суперечливі події XX століття в історії двох народів. Зокрема, ви
дізнаєтесь про: діяльність ОУН та УПА, а також Армії Крайової; трагедію
Волині 1943 року; акцію «Вісла» 1947 року; те, чому Василь Стус
писав, що хотів би бути поляком; зусилля Єжи Ґедройця та інших інтелектуалів у
пошуках правди через слово. Книжка стане в пригоді всім, хто хоче
зрозуміти, чому минуле розділяє українців та поляків і чому наші народи
обов’язково домовляться про завершення «війни двох правд».
Від Рейхстагу до Іводзіми. У полум’ї війни. Україна та українці у Другій світовій / під заг. ред. Я. римаченко. – Х.: Книжковий клуб “Клуб Сімейного Дозвілля”, 2017. – 352 с.: іл.
Книга «Від Рейхстагу до
Іводзіми» хронологічно завершує 10-томну серію «Історія без цензури». Серія
створена великим авторським колективом, кожний член якого має свою історичну
спеціалізацію. Книжки написані простою зрозумілою мовою і розраховані на широку
аудиторію. • Україна як частина СРСР а Закарпатська Україна у планах
гітлерівської Німеччини та антигітлерівської коаліції • Евакуаційна тактика
«випаленої землі» та окупаційний режим Німеччини • Радянське підпілля,
партизанський рух та інше.
Друга світова. Непридумані історії : (не) наша, жива, інша / уклад. і авт. передм. Вахтанг Кіпіані ; гол. ред. О. С. Кандиба. – Харків : Віват, 2018. – 299, [4] с. : іл
Війна розділила родини,
позбавила життів, скалічила долі… Знати і пам'ятати важливо в будь-який час.
Навіть через багато десятиліть з'являються нові деталі, спогади і свідчення. •
Війна (не) наша - не тільки за Батьківщину, а й за інтереси кількох
тоталітарних держав. • Війна наша - навіть через вісімдесят років. • Війна жива
- ми пам'ятаємо. • Війна інша - різна для всіх, бо кожен бачить і розуміє
по-своєму. Книжка складається з реальних сімейних історій, переказаних зі слів
батьків, бабусь і дідусів. Автори статей, зібраних завдяки науково-популярному
виданню «Історична правда», розповідають про найстрашнішу війну ХХ століття,
про долі тих людей, чиї життя назавжди розділилися на до і після. Зокрема, ви
дізнаєтесь про: • українців, які воювали в різних арміях; • життя депортованих;
• долі вивезених на примусові роботи; • чоловіків і жінок, що назавжди лишилися
молодими
Поле битви – Україна. Від «володарів степу» до «кіборгів». Воєнна історія України від давнини до сьогодення/Упорядок. К.Галушко.- Харків: Книжковий Клуб « Клуб сімейного Дозвілля», 2016.-352 с.: іл
Сьогодні, коли відбуваються потужні зрушення в
суспільному сприйнятті минулого, відновлюється інтерес до історії України. Читач може познайомитися з думкою провідних
вітчизняних істориків, результатами останніх наукових досліджень та відкриттів.
При цьому автори не виконують ідеологічне замовлення, їхні оцінки часом не
збігаються, що дозволяє кожному з нас самому виступити суддею в цих суперечках.
Україна в Другій світовій війні: погляд з ХХІ століття : історичні нариси у 2 кн. – Київ : Наукова думка, 2011. – 943 с.
У виданні
висвітлюється широке коло концептуальних питань одного з найбільш драматичних
періодів історії України – періоду Другої світової та Великої Вітчизняної воєн.
На основі критичного аналізу вже опублікованих матеріалів і нових масивів
джерел, більшість з яких вводиться до наукового обігу, подається сучасне
бачення мобілізаційних і режимних заходів радянського керівництва, стратегічних
і фронтових операцій на території України, політики німецької та румунської
окупаційної влади, повсякденного життя цивільного населення в умовах
нацистського режиму, боротьби партизанів та підпільників у тилу нацистських
окупантів, діяльності самостійницьких інституцій, становища військовополонених,
суспільно-політичних та соціокультурних процесів воєнної доби, стану радянської
економіки в роки війни та відбудовний період, з’ясовуються долі жертв
нацистських переслідувань, демографічні втрати українського народу в роки
війни.
Видання розраховано на всіх, хто цікавиться минулим України.
Війна і міф. Невідома друга світова 1939-1945 / за заг. ред. О. Зінченка, В. В’ятровича, М. Майорова. – Х.: Книжковий клуб “Клуб Сімейного Дозвілля”, 2016. – 272 с.: іл.
Співробітники Українського
інституту національної пам`яті досліджують документи тієї доби. Дізнайтеся
правду, яку приховували від нас! Чи правда, що пакт Молотова–Ріббентропа був
вимушеним кроком для СРСР? Чи завжди Радянський Союз був непримиренним
противником нацистів? Чи правда, що українські націоналісти масово винищували
євреїв під час війни, особливо у Львові та Бабиному Яру? Сталін узгоджував
військові дії з Гітлером? Бандера був агентом спецслужб нацистів? Кримські
татари масово дезертирували на початку війни? На ці теми ще 30 років тому
боялися говорити навіть із рідними!
Планетарна катастрофа 1932-1933рр.
Про події 1932-1933рр. вже написано багато наукових праць, книг, статей, ято фільмів. А втім, як і раніше, вона залишає багато таємниць, і запитань інколи більше, ніж відповідей.Білозерська районна бібліотека підготувала короткий огляд книг, які можуть допомогти розширити знання про Голодомор, його жертв і тих, кому вдалося вижити.
Василів-Базюк Л.Й.П'ять колосків: історична повість / Л.Й.Василів-Базюк.-2-ге вид.,переробл. і доповн.-Чернівці:"Букрек",2018.-324 с.
Історична повість "П'ять колосків" написана на основі доступних матеріалів про добу панування комуністичного совєтського союзу, на чолі якого були жадні людської крові Лєнін та Сталін.
Від болю ,сліз і терпіння народилися нові люди ,герої України,які високо несуть наш прапор та досі перемагають залишки московської тиранії і жахливої неправди, що голодомору-геноциту не було....
Роберт Конквест.
Жнива скорботи. Радянська колективізація і голодомор/ Пер. з англ. Н. Волошинович , З. Кораблінової, В. Новак; Літ. опрацювання А.Криштальського.- Луцьк:. ВМА " Терен", 2007.-456с
Книга вперше побачила світ у 1986 році. Це одна з найгрунтованіших праць, яка була написана в часи, коли не тільки в колишньому Радянському Союзі . а й у багатох країнах Заходу не визнали навіть сам факт Гололодомору 1932-1933рр. в Україні.
Книга Пам'яті Білозерського району Херсонської області. Голодомор 1932-1933 років. Херсон: ВАТ "Херсонська міська друкарня", 2008, 504 ст.
Голодомор 1932-1933 років в Україні забрав життя мільйонів людей і став національною трагедією для українського народу. Особливо великих людських втрат зазнали хліборобські регіони України, серед них Херсонщина і наш Білозерський район.
Лиха коса голодомору: 1932-1933. Авт. колектив: П.П.Панченко (керівник) М.О.Багмет. М.А. Журба та ін.-К.: Україна, 2008.-432 с.
У книзі трагедія голодомору 1932-1933 років висвітлюється як у загальноукраїнському . так і регіональних аспектах . Авторський аналіз органічно доповнюється численними архівними документами,спогадами очевидців страшної трагедії.
Борисенко В.К.
Свіча пам'яті: Усна історія про геноцид українців у 1932-1933 роках.- К.: ВД "Стилос", 2007.-288 с.
У книзі на основі матеріалів усної історії розкривається глибина трагедії українського народу під час Голодомору-геноциду у 1932-1933 роках. Усні свідчення неспростовно доводять ,що акція геноциду українських селян була чітко спланованою більшовицькою владою Кремля.
Смертю смерть подолали: Голодомор в Україні 1932-1933/ Авт. колектив П.П.Панченко (керівник), М.М. Вівчарик, А.І.Голуб, М.А.Журба та ін./-К.: Україна,2003.-352 с.,
У книзі трагедія голодомору 1932-1933 років висвітлюється як у загальноукраїнському . так і регіональних аспектах . Авторський аналіз органічно доповнюється численними архівними документами,спогадами очевидців страшної трагедії, оригінальними ілюстрованими матеріалами.
Піддубняк В.
Жниво Молоха. Херсон: ВАТ" ХМД",2006.-172 с.
"Жниво Молоха"- це своєрідний мартиролог жертв найстрашнішого голодомору, що вразив країну і край у 1932-1933 роках. Це звід мізерної кількості документів-промивистих свідків жорстокості і цинізму сталінського режиму. Це нетлінні голоси свідків- живих і мертвих, котрі все бачили і відчули на собі.
Це найсвятіша Пам'ять, котру не можна зраджувати!
Голодомор у першій столиці/ Укладання І.В. Шуйського, В.А.Полянецького; Передмова І.В.Шуйського.-Х.,2006.-288 с.
У цій книзі висвітлені трагічні події, пов'язані з Голодомором 1932-1933 років, котрі відбулися в Харкові- столиці радянської України. На підставі архівних документів, свідчень очевидців, автори упорядники доводять, що голод був створений у результаті цілеспрямованої дії влади.
Розсекречена пам'ять: Голодомор 1932-1933 років в Україні в документах ГПУ-НКВД.-Вид. дім"Києво-Могилянська академія",2008.-604с.
У виданні представлено документи радянських органів державної безпеки- ДПУ та НКВС, що містять додаткову архівну інформацію про причини, перебіг і наслідки найстрашнішої трагедії в історії українського народу ХХ століття- Голодомору 1932-1933років.
Український хліб на експорт:1932-1933.-К.: ПП Сергійчук М.І.,2006.-432 с.
На основі невідомих документів з колишніх таємних архівів простежено геноцид українського народу в 1932-1933 роках через експорт нашого хліба.Видання розраховане на всіх, хто цікавиться історією України.
Історична повість "П'ять колосків" написана на основі доступних матеріалів про добу панування комуністичного совєтського союзу, на чолі якого були жадні людської крові Лєнін та Сталін.
Від болю ,сліз і терпіння народилися нові люди ,герої України,які високо несуть наш прапор та досі перемагають залишки московської тиранії і жахливої неправди, що голодомору-геноциту не було....
Роберт Конквест.
Жнива скорботи. Радянська колективізація і голодомор/ Пер. з англ. Н. Волошинович , З. Кораблінової, В. Новак; Літ. опрацювання А.Криштальського.- Луцьк:. ВМА " Терен", 2007.-456с
Книга вперше побачила світ у 1986 році. Це одна з найгрунтованіших праць, яка була написана в часи, коли не тільки в колишньому Радянському Союзі . а й у багатох країнах Заходу не визнали навіть сам факт Гололодомору 1932-1933рр. в Україні.
Книга Пам'яті Білозерського району Херсонської області. Голодомор 1932-1933 років. Херсон: ВАТ "Херсонська міська друкарня", 2008, 504 ст.
Голодомор 1932-1933 років в Україні забрав життя мільйонів людей і став національною трагедією для українського народу. Особливо великих людських втрат зазнали хліборобські регіони України, серед них Херсонщина і наш Білозерський район.
Лиха коса голодомору: 1932-1933. Авт. колектив: П.П.Панченко (керівник) М.О.Багмет. М.А. Журба та ін.-К.: Україна, 2008.-432 с.
У книзі трагедія голодомору 1932-1933 років висвітлюється як у загальноукраїнському . так і регіональних аспектах . Авторський аналіз органічно доповнюється численними архівними документами,спогадами очевидців страшної трагедії.
Борисенко В.К.
Свіча пам'яті: Усна історія про геноцид українців у 1932-1933 роках.- К.: ВД "Стилос", 2007.-288 с.
У книзі на основі матеріалів усної історії розкривається глибина трагедії українського народу під час Голодомору-геноциду у 1932-1933 роках. Усні свідчення неспростовно доводять ,що акція геноциду українських селян була чітко спланованою більшовицькою владою Кремля.
Смертю смерть подолали: Голодомор в Україні 1932-1933/ Авт. колектив П.П.Панченко (керівник), М.М. Вівчарик, А.І.Голуб, М.А.Журба та ін./-К.: Україна,2003.-352 с.,
У книзі трагедія голодомору 1932-1933 років висвітлюється як у загальноукраїнському . так і регіональних аспектах . Авторський аналіз органічно доповнюється численними архівними документами,спогадами очевидців страшної трагедії, оригінальними ілюстрованими матеріалами.
Піддубняк В.
Жниво Молоха. Херсон: ВАТ" ХМД",2006.-172 с.
"Жниво Молоха"- це своєрідний мартиролог жертв найстрашнішого голодомору, що вразив країну і край у 1932-1933 роках. Це звід мізерної кількості документів-промивистих свідків жорстокості і цинізму сталінського режиму. Це нетлінні голоси свідків- живих і мертвих, котрі все бачили і відчули на собі.
Це найсвятіша Пам'ять, котру не можна зраджувати!
Голодомор у першій столиці/ Укладання І.В. Шуйського, В.А.Полянецького; Передмова І.В.Шуйського.-Х.,2006.-288 с.
У цій книзі висвітлені трагічні події, пов'язані з Голодомором 1932-1933 років, котрі відбулися в Харкові- столиці радянської України. На підставі архівних документів, свідчень очевидців, автори упорядники доводять, що голод був створений у результаті цілеспрямованої дії влади.
Розсекречена пам'ять: Голодомор 1932-1933 років в Україні в документах ГПУ-НКВД.-Вид. дім"Києво-Могилянська академія",2008.-604с.
У виданні представлено документи радянських органів державної безпеки- ДПУ та НКВС, що містять додаткову архівну інформацію про причини, перебіг і наслідки найстрашнішої трагедії в історії українського народу ХХ століття- Голодомору 1932-1933років.
Український хліб на експорт:1932-1933.-К.: ПП Сергійчук М.І.,2006.-432 с.
Інклюзивне навчання!
Демократичні зміни в суспільному житті країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок – на сучасному етапі однією з альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі.
А чи знаєте ви, як потрібно виховувати дітей з особливими потребами ?
Пропонуємо вам переглянути найкращі зразки книжок для всебічного розвитку дітей, що розраховані на вчителів, вихователів та батьків, які мають справу з особливими дітьми.
Допомагаємо, підтримуємо, ініціюємо, беремо активну участь у навчанні своїх дітей!
Базима Н. В. Розвиток мовлення дітей з аутизмом / Н. В. Базима. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 144 с.
Видання містить практичні рекомендації щодо розвитку мовлення у дітей з аутизмом старшого дошкільного віку; а також опис особливостей психічного розвитку і сенсорики, специфіки формування емоційно-вольової сфери, характеристики поведінки та ігрової діяльності дітей з аутизмом. Окрема увага приділяється комунікативним навичкам дітей з аутизмом та їхньому розвитку за методикою формування мовленнєвої активності у таких дітей з розкриттям мети, завдань, напрямів, методів та прийомів роботи. Автор надає рекомендації щодо створення психолого-педагогічних умов та використання принципів корекційного підходу до формування мовленнєвої активності.
Душка А. Л. Дитина з розладами аутистичного спектра / А. Л. Душка. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 32 с.
Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з комплексом проблем, пов’язаних із забезпеченням відповідних умов життєдіяльності для дитини з психофізичними вадами. Проблеми, що постають перед батьками дітей з розладами аутистичного спектра, зачіпають усі сфери життя. Автор намагається допомогти розібратися із цими проблемами, надає слушні поради з огляду на особливості дитини і сучасні методики навчання дітей з РАС. Допомагає батькам усвідомити, що формування в них здатності до самоорганізації та саморозвитку є вкрай важливим для психологічного благополуччя їхньої дитини.
Колупаєва А. А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 112 с.
У виданні висвітлюються особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушеннями слуху, зору, церебральним паралічем). Книга містить методичні рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; опис специфіки роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.
Колупаєва А. А. Інклюзивне навчання: вибір батьків / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 56 с.
Матеріали цього видання розкривають теоритичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори книги надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми проблемами в навчальному закладі.
Костенко Т. М. Дитина з порушенням зору / Т. М. Костенко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 40 с.
Ця книжка призначена для батьків, які стикаються з проблемою порушення зору в дитини – вродженим або набутим, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Для того щоб дитина, попри ці проблеми, зростала і розвивалась, як усі інші, батькам потрібно багато знати про зір, функції ока, вчасно звертатися до лікаря-офтальмолога. Як підготувати таку дитину до навчання в школі, як правильно вибрати навчальний заклад? На ці та багато інших запитань можна знайти відповіді у цій книжці. Крім того, автор надає спеціальні рекомендації: як вчасно розпізнати будь-які порушення зору дитини, як допомогти дитині в разі тяжких порушень і куди звертатися по допомогу.
Литовченко С. В. Дитина з порушенням слуху / С. В. Литовченко, В. В. Жук, О.М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019.- 56 с.
Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з проблемою порушення слуху в дитини, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Головне для батьків – не впадати у відчай, а допомогти дитині почуватися впевнено, бути щасливою. Для досягнення цієї мети батькам потрібні знання про особливості їхньої дитини, про можливості її розвитку, прийоми навчання і виховання – про все це і йдеться у даному виданні. Тисячі людей, які не чують, живуть повноцінним життям, діти зростають розумними, щасливими, отримують освіту, обирають професію і влаштовують особисте життя.
Прохоренко Л. I. Дитина із труднощами у навчанні / Л. І. Прохоренко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 48 с.
Ця книжка призначена для батьків дітей, у яких виявлено порушення когнітивного розвитку, тобто кмітливості, здатності сприймати нову інформацію і запам’ятовувати її, уваги, мовлення, орієнтації у просторі і часі, рухових навичок. Автор розповідає про причини цих порушень, акцентує увагу на тому, чому цим дітям украй необхідна допомога дорослих, надає конкретні поради щодо розвитку такої дитини.
Сухіна І. В. Гіперактивна дитина /І. В. Сухіна. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 40 с.
Жива, рухлива, активна дитина – що в цьому поганого? Автор видання розповідає про те, яких дітей можна назвати гіперактивними. Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю виявляється у підвищеній руховій активності, збудливості, труднощах концентрації та утриманні уваги, імпульсивності поведінки, проблемах у взаємостосунках з однолітками. Автор розповідає про причини гіперактивності, дає корисні рекомендації щодо підготовки такої дитини до школи, навчання її у шкільному закладі і навіть вибору продуктів харчування. Вихователі і вчителі знайдуть тут також поради стосовно поводження з гіперактивними дітьми в групі дитсадка і в класі.
Чеботарьова О. В. Дитина із церебральним паралічем / О. В. Чеботарьова, Л. В. Коваль, Е. А. Данілавічютє. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 40 с.
Це видання адресовано батькам дітей із церебральним паралічем (ДЦП), корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. У нашій країні, та й загалом у світі, вже набуто великого досвіду з лікування, навчання і виховання дітей із ЦП. Визначальною умовою залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини. Тому автори книги дають відповіді на найактуальніші запитання батьків, розповідають про допомогу дитині, рекомендують різні методики корекції та навчання дітей із церебральним паралічем.
Трикоз С. В. Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку / С. В. Трикоз, Г. О. Блеч. – Київ: Літера ЛТД, 2019. – 40 с.
У цьому виданні розглядаються особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Цей путівник для батьків допоможе їм зрозуміти власну дитину й усвідомити те, що інтелектуальні порушення не є вироком. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як її можна підготувати до школи та які види діяльності доцільно практикувати в родині. Автори описують стратегії батьків у позитивному впливі на психологічний розвиток дитини, надають рекомендації з розвитку в дитини вмінь та навичок самообслуговування. Книга містить відомості щодо подальшої професійної орієнтації у майбутньому житті дитини.
Чеботарьова О. В. Дитина із синдромом Дауна / О. В. Чеботарьова, І. В. Гладченко. Київ : Літера ЛТД, 2019. – 48 с.
Ця книжка адресована батькам дітей із синдромом Дауна, корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі знаходити роботу та створювати сім’ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання. Автори пояснюють, який потенціал у дітей із СД, що таке рання комплексна допомога, які заняття необхідні таким дітям, як підготувати дитину із синдромом Дауна до шкільного навчання, які існують спеціальні методики тощо.
Демократичні зміни в суспільному житті країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок – на сучасному етапі однією з альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі.
А чи знаєте ви, як потрібно виховувати дітей з особливими потребами ?
Пропонуємо вам переглянути найкращі зразки книжок для всебічного розвитку дітей, що розраховані на вчителів, вихователів та батьків, які мають справу з особливими дітьми.
Допомагаємо, підтримуємо, ініціюємо, беремо активну участь у навчанні своїх дітей!
Базима Н. В. Розвиток мовлення дітей з аутизмом / Н. В. Базима. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 144 с.
Видання містить практичні рекомендації щодо розвитку мовлення у дітей з аутизмом старшого дошкільного віку; а також опис особливостей психічного розвитку і сенсорики, специфіки формування емоційно-вольової сфери, характеристики поведінки та ігрової діяльності дітей з аутизмом. Окрема увага приділяється комунікативним навичкам дітей з аутизмом та їхньому розвитку за методикою формування мовленнєвої активності у таких дітей з розкриттям мети, завдань, напрямів, методів та прийомів роботи. Автор надає рекомендації щодо створення психолого-педагогічних умов та використання принципів корекційного підходу до формування мовленнєвої активності.
Душка А. Л. Дитина з розладами аутистичного спектра / А. Л. Душка. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 32 с.
Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з комплексом проблем, пов’язаних із забезпеченням відповідних умов життєдіяльності для дитини з психофізичними вадами. Проблеми, що постають перед батьками дітей з розладами аутистичного спектра, зачіпають усі сфери життя. Автор намагається допомогти розібратися із цими проблемами, надає слушні поради з огляду на особливості дитини і сучасні методики навчання дітей з РАС. Допомагає батькам усвідомити, що формування в них здатності до самоорганізації та саморозвитку є вкрай важливим для психологічного благополуччя їхньої дитини.
Колупаєва А. А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 112 с.
У виданні висвітлюються особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушеннями слуху, зору, церебральним паралічем). Книга містить методичні рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; опис специфіки роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.
Колупаєва А. А. Інклюзивне навчання: вибір батьків / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 56 с.
Матеріали цього видання розкривають теоритичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори книги надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми проблемами в навчальному закладі.
Костенко Т. М. Дитина з порушенням зору / Т. М. Костенко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 40 с.
Ця книжка призначена для батьків, які стикаються з проблемою порушення зору в дитини – вродженим або набутим, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Для того щоб дитина, попри ці проблеми, зростала і розвивалась, як усі інші, батькам потрібно багато знати про зір, функції ока, вчасно звертатися до лікаря-офтальмолога. Як підготувати таку дитину до навчання в школі, як правильно вибрати навчальний заклад? На ці та багато інших запитань можна знайти відповіді у цій книжці. Крім того, автор надає спеціальні рекомендації: як вчасно розпізнати будь-які порушення зору дитини, як допомогти дитині в разі тяжких порушень і куди звертатися по допомогу.
Литовченко С. В. Дитина з порушенням слуху / С. В. Литовченко, В. В. Жук, О.М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019.- 56 с.
Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з проблемою порушення слуху в дитини, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Головне для батьків – не впадати у відчай, а допомогти дитині почуватися впевнено, бути щасливою. Для досягнення цієї мети батькам потрібні знання про особливості їхньої дитини, про можливості її розвитку, прийоми навчання і виховання – про все це і йдеться у даному виданні. Тисячі людей, які не чують, живуть повноцінним життям, діти зростають розумними, щасливими, отримують освіту, обирають професію і влаштовують особисте життя.
Прохоренко Л. I. Дитина із труднощами у навчанні / Л. І. Прохоренко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 48 с.
Ця книжка призначена для батьків дітей, у яких виявлено порушення когнітивного розвитку, тобто кмітливості, здатності сприймати нову інформацію і запам’ятовувати її, уваги, мовлення, орієнтації у просторі і часі, рухових навичок. Автор розповідає про причини цих порушень, акцентує увагу на тому, чому цим дітям украй необхідна допомога дорослих, надає конкретні поради щодо розвитку такої дитини.
Сухіна І. В. Гіперактивна дитина /І. В. Сухіна. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 40 с.
Жива, рухлива, активна дитина – що в цьому поганого? Автор видання розповідає про те, яких дітей можна назвати гіперактивними. Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю виявляється у підвищеній руховій активності, збудливості, труднощах концентрації та утриманні уваги, імпульсивності поведінки, проблемах у взаємостосунках з однолітками. Автор розповідає про причини гіперактивності, дає корисні рекомендації щодо підготовки такої дитини до школи, навчання її у шкільному закладі і навіть вибору продуктів харчування. Вихователі і вчителі знайдуть тут також поради стосовно поводження з гіперактивними дітьми в групі дитсадка і в класі.
Чеботарьова О. В. Дитина із церебральним паралічем / О. В. Чеботарьова, Л. В. Коваль, Е. А. Данілавічютє. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 40 с.
Це видання адресовано батькам дітей із церебральним паралічем (ДЦП), корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. У нашій країні, та й загалом у світі, вже набуто великого досвіду з лікування, навчання і виховання дітей із ЦП. Визначальною умовою залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини. Тому автори книги дають відповіді на найактуальніші запитання батьків, розповідають про допомогу дитині, рекомендують різні методики корекції та навчання дітей із церебральним паралічем.
Трикоз С. В. Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку / С. В. Трикоз, Г. О. Блеч. – Київ: Літера ЛТД, 2019. – 40 с.
У цьому виданні розглядаються особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Цей путівник для батьків допоможе їм зрозуміти власну дитину й усвідомити те, що інтелектуальні порушення не є вироком. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як її можна підготувати до школи та які види діяльності доцільно практикувати в родині. Автори описують стратегії батьків у позитивному впливі на психологічний розвиток дитини, надають рекомендації з розвитку в дитини вмінь та навичок самообслуговування. Книга містить відомості щодо подальшої професійної орієнтації у майбутньому житті дитини.
Чеботарьова О. В. Дитина із синдромом Дауна / О. В. Чеботарьова, І. В. Гладченко. Київ : Літера ЛТД, 2019. – 48 с.
Ця книжка адресована батькам дітей із синдромом Дауна, корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі знаходити роботу та створювати сім’ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання. Автори пояснюють, який потенціал у дітей із СД, що таке рання комплексна допомога, які заняття необхідні таким дітям, як підготувати дитину із синдромом Дауна до шкільного навчання, які існують спеціальні методики тощо.
Етикет має значення
- Як правильно депресувати;
- Як вийти заміж;
- Що найсексуальніше в жінці;
- Як виглядати на мільйон, коли нема грошей;
- Як встигнути, коли спізнилась;
- Як елегантно народжувати;
- Як правильно конфліктувати та багато інших моментів із життя справжніх панянок, які вас гарантовано зацікавлять.
У навчальному посібнику розглянуто основні аспекти культури спілкування та етикету. Висвітлено питання стилів мови і мовлення, нормативності, двомовності спілкування, поведінки у стандартних етикетних ситуаціях. Подано рекомендації для адресанта, адресата, а також для третьої особи, присутньої при розмові. Особливу увагу зосереджено на важливості вибору тих або інших мовних одиниць у мовленні. Описано вплив невербальних засобів спілкування (поза, міміка, погляд та ін.). Окремим розділом представлено питання антиетикету у спілкуванні (інвективна лексика і фраземіка, табу й евфемізми).
Книга Повна енциклопедія етикету Розділи енциклопедії: Правила поведінки у суспільстві; Етикет чоловіка і жінки; Сервіровка столу; Кулінарний етикет; Застільний етикет; Діловий етикет; Міжнародній етикет; Церковний етикет
«Пам’ять, опромінена трагедією».
Нестандартний генерал.-248.-258с.
Петро Григоренко ,як і значна частина українців, ще в юності спокусився гаслами комунізму. Однак пізніше знайшов у собі силу не тільки звільнитися від цієї мани,а й повстати проти неї. Григоренко був не просто бунтівник . Він був стратег. Зрозумівши суть СССР як тоталітарної Імперії Зла, він вдумливо розробляв стратегію подолання цього зла.
...........................................................
У мене в сем'ї великій
Тих днів не змеркне слава...
З історії боротьби комсомольців і молоді України проти німецько – фашистських загарбників у роки Великої Вітчизняної війни.
В ім`я життя / Авт. – упоряд. З.О. Сільченко (кер.) та ін .. – К.: Україна, 2005. – 288с.: іл.. – Укр., рос.
Збірка документальних оповідань та повістей про дітей – героїв Великої Вітчизняної війни 1941 – 1945 років.
Основну увагу приділено питанням, які зумовлюють широкий науковий і пізнавальний інтерес у сучасному українському суспільстві: справжні причини Другої світової війни, особливості таємної міжнародної дипломатії, трагедія і подвиг перших років війни, ціна великої перемоги, історичне значення перемоги над нацизмом, українці-герої, проблеми
національного примирення, війна як історичний феномен.
Видання розраховане на викладачів і студентів ВНЗ, учителів і старшокласників, а також на всіх, хто цікавиться новітньою історією України.
Лето 1941. Украина: Документы и материалы. Хроника событий / Коллектив авт.-сост.: Замлинский В. А. (руководитель) и др.— К. : Изд-во «Украша», 1991.— 512 е.: ил. В сборнике собраны неизвестные и малоизвестные документы Центрального архива МО СССР, дипломатические и разведдокументы предвоенного времени, раскрывающие подготовку фашистской Германии к нападению на СССР. Директивы и приказы Ставки ВГК, боевые и политдонесения командования армий, частей, военных советов, политорганов периода военных действий восполняют «белые пятна» истории, проливают свет на стратегические просчеты советского руководства и военного командования, свидетельствуют о невиданной самоотверженности и стойкости, проявленных советскими воинами в полных трагизма и героики первых боях с захватчиками на территории Украины. Каждому разделу предпослан научно-популярный очерк.
Кузнецов А. Бабий Яр /
Анатолий Кузнецов. - К.: «Саммит-Книга», 2008,- 368 с.:ил.
Автор
книги Анатолий Васильевич Кузнецов родился и вырос в Киеве, на Куреневке,
недалеко от большого оврага, название которого в свое время было известно лишь
местным жителям: Бабий Яр. До войны это было место детских игр. Два с лишним
года оно было запретной зоной, с проволокой под высоким напряжением, с лагерем,
и на щитах было написано, что по всякому, кто приблизится, открывается огонь.
Потом сразу, в один день Бабий Яр стал известен всему миру. Каждый день здесь
расстреливали евреев, русских, украинцев...
Об этой книге лучше всего сказать словами самого автора: "Я пишу
так, словно даю под присягой юридическое показание на самом высоком честном
суде - и отвечаю за каждое свое слово. В этой книге рассказана только правда -
ТАК, КАК ЭТО БЫЛО". |
Немає коментарів:
Дописати коментар